Háznapló, 3. rész

Hol vagy, házikóm?

Fú de nagyon szerettem volna még idén letudni a házvásárlást! Ha úgy vesszük, akkor most pont kerek egy hónapom van, hogy megtaláljam, és lebonyolítsam a vételt, annak minden szicíliai vargabetűjével és bikfangjával együtt. Tulajdonképp nem lehetetlen.

Már több mint egy éve kezdtem el a keresgélést, és talán a tapasztalatok meg a rászánt idő és energia nem voltak haszon nélkül valók. Igyekszem pozitívan felfogni azt a tényt, hogy a ház, amit kinéztem magamnak végül nem lett az enyém, ezért összeszedtem magamban mindazt, amivel előrébb tartok, mint egy évvel ezelőtt. Lássuk hát, hogy mivel vagyok beljebb:

1)      Először is tudom azt, hogy a város melyik zónájában szeretném azt a bizonyos házikót. Rájöttem, hogy ami az óváros kellős közepén található, az nem nekem való, egyrészt mert kissé távol esik a város mozgalmasabb részétől, másrészt mert parkolóhelyet találni szinte lehetetlen, ami nem csak nekem lenne zavaró, hanem jövőbeli vendégeimet is elriaszthatja, hiszen abban gondolkodom, hogy a ház, ahol élni fogok egyben bed&breakfast is lesz, tehát a szállóvendégeimnek kifejezetten kellemetlen lenne a parkolási mizéria.

2)      Teljesen fönt a városi részben szintén nem szeretém, mert az meg nem olyan szép, nincs mese.

3)      Ebből következik tehát, hogy a kettő között kell lennie az ideális házikónak: ahonnan látni a gyönyörű óvárost, azonban nincs messze a város nyújtotta kényelemtől, boltoktól, parkolóhelyektől, városi közlekedéstől, egyéb fontos lehetőségektől.

4)      Időközben arra is rájöttem, hogy nem nulláról akarom felújítani a leendő házat.

5)      abban is dűlőre jutottam, hogy mindenképp olyat szeretnék, ami vendéglátásra is alkalmas a későbbiekben – felújítással vagy anélkül. Bár a büdzsémbe valószínűleg teljesen felújított ház nem fog beleférni.

6)      Jó lenne azért, ha lenne egy kis kertecskéje vagy teraszocskája kis kilátásocskával vagy szóval valami, ami szerethetőve, különlegessé teszi a lakot.

Na szóval ezek a paraméterek kristályosodtak ki eddig. Ha így nézem, még így is viszonylag nagy választék mutatkozik első blikkre. Rengeteg még mindig az eladó ház.

Holnap elkezdem a konkrét keresést a hirdetések között.

Vajon ezen a képen rajta van a jövendőbelim?