diós pogácsa

 

...Tudom, tudom, régóta írtam...Azóta megalakult egy új állam, és egy másikban pedig a nép elűzte évtizedek óta zsarnoskodó diktátorát-szóval tényleg nem kis dolgokat vittek véghez az emberek, és én még csak egy nyomorult bejegyzést sem írtam ez idő alatt, ez tényleg szégyenletes...

De mivel úgysem olvassa senki a blogomat, nem is próbálom magam mentegetni tovább, és inkább a jövőbe nézek. Vagyis előbb lássuk a jelent! Sül a finom pogácsa a sütőben, amelyet ezúttal dióval bolondítottam meg. Lássuk, hogy történt ez.

Negyed kiló réteslisztet összekevertem ugyanennyi finomliszttel, 2 tojássárgával, tejföl híján 2dl tejszínnel, 1 kiskanálnyi ecettel, 2 evőkanál porcukorral, és annyi sóval, hogy megkóstolva sós lett a tészta, azaz néhány csipettel. Jól összegyúrtam, majd néhány órára hagytam, hadd pihenje ki a fáradalmakat.

Ezután pár centis vastagságúra nyújtottam a tésztát, majd kb 5 centi átmérőjű pogácsákat szaggattam ki belőle (mivel nincs szaggatóm, kis kávéscsésze segítségével).

Vajjal kikent tepsire helyeztem őket, a tetejüket tojásfehérjével megkentem, és mindegyikre egy fél diószemet ültettem. Forró sütőbe toltam, és most várom, hogy szép piros legyen!!!!!!!!!!!!!!!!Vagy esetleg aranysárga.

Különben az eredeti recept szerint, amely egyik kedvenc szakácskönyvemből származik, mandulával is megkoronázhatjuk. Úgy már kipróbáltam, és baromi finom volt.

És most lássuk a jövőt. Fél kiló marhahúst (vitello) felvagdostam apróra, és a következőkkel fűszereztem: só, pirospaprika, bors, vörösbor, méz!!!!!!!!!!!!!!!! Meglátjuk, holnap mit készítek belőle. Addig is hadd gazdagodjon ezekkel az ízekkel.

Úgy tűnik ma este sikerült ellenállnom az Exem csábításának, aki a kedvenc sorozatom (Boris) felvételeivel illetve egyéb jó kis filmekkel visz kísértésbe. Már hogy felajánlja, hogy együtt megnézzük. Azt hiszem, nagyon magányos...De akkor miért történt ez az egész???????????!!!!!!!!!!!!!!!...Még szerencse, hogy van ez a blog. Meg a flamenco. Tegnap már egész jól ment a koreográfia, a legyezős, plusz elkezdtünk egy újat.

Szóval...Viva la revolución! Sajnos nem tudom, arabul hogy van, pedig úgy lenne igazán aktuális.