A Szerető

Iszonyat hőség van. Állítólag Afrikából jön ez a hőhullám, és szombatig tart. Monchi szenved mint állat, ide-oda hánykolódik éjszaka is, izzad és reggelente egy vizes nyomot hagy maga után a párnán meg a lepedőn, mint valami csiga. úgy látszik, ez még a helyieknek is sok. Hát igen, 40 fok az nem gyerekjáték, megviseli a szervezetet rendesen, főleg ha több napig tart, mint ebben az esetben is.

A hőségre tekintettel gyümölcslevest készítettem, meg csirkesalátát. Monchi félig szeppent, félig ünnepélyes arckifejezéssel ült a lé fölött, és kijelentette, hogy most egy olyan dolgot készül enni, amit még ezelőtt soha ebben az életben. Ennek szólt a megszeppentség és az emelkedettség egyben. Azt sem tudta, mi fán terem a dolog, azt hitte meleg és sós mint a gulyásleves. Elmagyaráztam neki a hideg levesek lényegét, frissítő voltát és mikor hozzátettem, hogy fagylalttal is fogyasztható, sőt egyenesen remek, minden ijedelem eloszlott az arcáról, és az ünnepélyesség helyét is átvette a kíváncsiság. Egy egész jó változatot sikerült kanyarítanom, bár sajnos itt a meggy szinte ismeretlen, egyfajta vadcseresznyének tekintik, ami nem alkalmas emberi fogyasztásra, ennél fogva barckból, körtéből és susinaból (amolyan szilvaféle) készítettem a levest, jó fahéjasan.

Monchinak ízlett először fagyival, aztán mikor megbarátkozott az újdonsággal, akkor fagyi nélkül is.

A hőségnek tulajdoníthatóan a szomszédokkal gyakorlatilag nem maradt titkunk egymás közt. Még ugyan nem tudtam biztosan beazonosítani a nyelvüket, de valamiért románnak tűnnek. Egy jóideig észre sem vettem, hogy az előzőek elköltöztek. Az feltűnt ugyan, hogy az előző barátságos asszonyság nem bukkan fel, hanem mindig a fiatalabb rokonai vagy barátai - legalábbis én ezt hittem, aztán szép lassan leesett, hogy új lakókról van szó.

Egy rettentő vékony házaspár éli itt az életét pár méterre tőlünk. Az asszony kiköpött olyan, mint Popey felesége, még a hátgörbülete is ugyanolyan. Múltkor Monchi látni vélt egy izmos fickót az erkélyen, alsógatyában, új elemként. Felvetődött benne, hogy a szerető lehet, mivel az erkélyen tartózkodott hiányos (majdnem teljesen hiányzó) öltözetben.

Ez az epizód eszembe jutattott egy korábbi történetet, amivel még adós voltam.